4005230512 |
Atenció a l'alumnat amb dificultats de regulació de conducta PRIM |
2023-2024 |
Curs. Educació Primària |
|
|
|
8/2/2024 - 18/4/2024 (20 hores) de 17:00h a 19:00h |
|
CRP del Vallès Occidental VII |
|
Av Costa Blava s/n, edifici El Molí, 1r (Badia del Vallès)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
SG de Planificació i Gestió d'Educació Inclusiva
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Plànol
|
Inscripció |
15/11/2023 - 08/02/2024 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquesta formació s’adreça a docents de primària, amb l’objectiu d’entendre l’alumnat per atendre la forma en que regula el seu comportament, adaptant les demandes i exigències del context escolar.
Els continguts es treballaran en cada sessió a través de casos pràctics (vinyetes). La formació té com a eix vertebrador crear un espai de reflexió sobre els processos d’aprenentatge davant de les conductes problemàtiques de l’alumnat que afecten els/les companys/es, els/les docents i la família.
|
| |
Objectius |
- Conèixer i comprendre com els infants desregulen i regulen el seu comportament, les dificultats de regulació i la conducta problemàtica.
- Reflexionar sobre les variables que intervenen en els comportaments problemàtics des d’una perspectiva sistèmica.
- Aprendre a identificar i analitzar les necessitats individuals de l’alumnat amb DRC.
- Dotar d’eines i estratègies basades en l’evidència als professionals educatius per tal d’intervenir i treballar amb infants que presenten dificultats per regular la conducta.
- Elaborar propostes educatives, proactives i preventives dirigides a la regulació del comportament i l’adaptació a l’entorn educatiu.
- Aplicar i desenvolupar les estratègies i aproximacions teòriques en la construcció dels casos pràctics.
|
| |
Continguts |
- Definicions de: conducta, dificultats de regulació i conducta problemàtica
- Aspectes facilitadors per generar un entorn favorable en el centre educatiu
- Variables, fases i actuacions en la gestió de l’enuig
- La cura i l'acompanyament de la persona docent
- Propostes d'acompanyament a les famílies
|
| |
Avaluació |
Desenvolupament i aprofundiment en una actuació en algun dels àmbits específics (família, context, mesures i suports específics, equip docent…).
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Valoració positiva de totes les tasques planificades.
|
| |
Persones destinatàries |
Docents de primària: Equips de centre, Equips MESI, Equips SIEI, Equips AIS, Mestres, tutores, educadores… tota la comunitat educativa amb ganes de reflexionar sobre els temes proposats…
|
| |
E-mail |
sefp_vall.educacio@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
08/02/2024 |
1700 |
1900 |
Sessió 2 |
dijous |
22/02/2024 |
1700 |
1900 |
Sessió 3 |
dijous |
14/03/2024 |
1700 |
1900 |
Sessió 4 |
dijous |
04/04/2024 |
1700 |
1900 |
Sessió 5 |
dijous |
18/04/2024 |
1700 |
1900 |
|
| |